El conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí i el director general de Mobilitat i Transport Terrestre, Jaume Mateu, acompanyats del batle de l’Ajuntament de Marratxí, Miquel Cabot, el tinent de batle d’Urbanisme Joan Francesc Canyelles,  la segona tinent de batle, Neus Serra, el gerent d’SFM, Mateu Capellà i el CEO de l’empresa adjudicatària de les obres, Guillermo Lorenzo, han visitat aquest dimecres les obres de supressió del pas a nivell de vehicles i vianants situat al carrer de Sa Farinera (Marratxí), en el punt quilomètric 4,2 de la línia de tren Palma-Inca.

Les obres es troben ja en la fase final d’execució i la previsió és que puguin finalitzar el mes de desembre d’aquest mateix any. Es varen iniciar el passat mes de febrer amb el tancament definitiu del trànsit en aquest pas, cal destacar que aquest és el pas a nivell que més trànsit rodat suportava de tots els que encara queden en la xarxa ferroviària de Marratxí.

El conseller, Josep Marí ha emmarcat l’eliminació del pas a nivell de Sa Farinera en l’estratègia del Govern de les Illes Balears de millora de la seguretat en el transport ferroviari iniciada ja en la legislatura passada i que té com a objectiu la supressió total dels passos a nivell existents en la xarxa ferroviària a mesura que les possibilitats tècniques i pressupostàries ho permetin. “Per nosaltres és important fer obres que millorin la qualitat de vida de la gent i de la seguretat i poder-ho fer de la mà del seu batle, de tota la corporació que sempre han estat molt disposts amb aquesta obra que ha de beneficiar sense dubte a la gent”, ha afegit Marí.

El batle de Marratxí, Miquel Cabot, ha assegurat que era una obra necessària “per millorar la seguretat dels nostres ciutadans i estem molt satisfets de com van les obres. Creiem que serà un espai important per al Pont d’Inca, amb la Biblioteca devora i amb els grans projectes que té Marratxí com la Refinadora”.

Per la seva banda, el tinent de batle d’Urbanisme, Joan Francesc Canyelles, ha destacat que l’obra “era molt necessària a nivell de seguretat i s’ha fet amb molta integració urbana dins l’entorn. A més, m’agradaria destacar que la pujada i baixada de les escales per passar davall les vies s’ha fet amb un criteri de gènere per tal no deixar racons on ningú es pogués amagar, i des del primer moment ja es veu l’altra banda”.

En aquests moments s’ha executat íntegrament el pas superior a excepció de la pintura viària i de les plantacions. Per tant s’està preparant la superfície pel tancament definitiu de la via. El pas inferior, es va executar al setembre amb el tall de trànsit ferroviari i la col·locació del calaix clavat i ara mateix s’estan fent les actuacions necessàries per al seu ús en condicions d’accessibilitat i seguretat: s’estan acabant d’instal·lar els ascensors, les bombes per a la recollida d’aigua a l’interior i la il·luminació. A més, els murs del pas inferior albergaran una obra gràfica de tipus grafiti, que es farà mitjançant un concurs que convocarà l’Ajuntament de Marratxí. Tant el conseller Josep Marí com el batle de Marratxí han destacat l’estreta col·laboració entre SFM i l’Ajuntament des del primer moment per a dur a terme aquest projecte, que millora la seguretat de la circulació de persones i vehicles en aquesta part del municipi.

El projecte recull suggeriments i propostes de l’Ajuntament de Marratxí i, així, el pont que s’està construint sobre el torrent de Coanegra, que tindrà 30 metres de longitud, incorporarà un carril bici de 2 metres d’amplària. També, d’acord amb l’Ajuntament de Marratxí, en l’execució del pas inferior per a vianants, es crea una plaça contínua al carrer de Sa Farinera a banda i banda del pas.